Saturday 16 April 2011

Jalan-jalan Cari Pasal.... ;p

Assalamualaikum,

Hai, bertemu kembali kita kali ini dengan agenda yg lain plak...jalan-jalan cari pasal... amboih...cam kasar je bunyinye eik..hehehe..rilek2...biasa2 je tu...saja nk wat bunyi cam luar biasa... Actually, hari ni dah janji ngan sahabatku Miz Ann pi jalan2 coz katanya pas ni dia akan busy n xtau bila lg bleh hang out together...mak oih, kalah PM kawan aku yg sorg nih..hehehe. So aku pun bangun la awal2 pagi... pas solat subuh aku cepat2 kemas umah...pastu ingat nk joging 2,3 round coz dah 2,3 hari aku skip exercise... dann.... yg bestnya aku tengok kat luar tingkap..... Hujan.....adoiooyoyoyoyo.... aku hanya mampu menonton ujan...


Anyway itu tidak mematahkan smangat aku untuk teruskan exercise...last2 aku bersenam jela dlm blik aku yg sekangkang monkey tu sambil dgr lagu yg ntah ape2...heheh..xkisahla, janji berpeluh...
Then, tepat kol 8.45 aku start mandi n bersiap2...tunggu punya tunggu dlm kol 10lbih kwn aku sampai... Yang bestnya kan, sbaik masuk keta, kitorang saling menanyakan soalan cepu gangsa..."Kita nak gi mana ni, wei?"....hahahah...dahsyat sungguh, plan nk kuar, tp xtau nk pi mana...memang padanla mak aku tergelak besar bila aku ckp nk kuar, tapi xtau ke mana destinasi nya...
Akhirnya, setelah berpusing2 mengalahkan Merry Go Around kat sekitar pekan Serdang tu, kitorg pun decide nk pi Mid Valley....

Tang nk cite way to Mid Valley tu, xperlula di rungkaikan coz aku rasa cukupla sekadar aku n kwn aku tau cmno cabaran, dugaan n cobaan kitorg nk pi sana...untung2 kitorang akan ingat sampai tua...tu pun kalau xkena penyakit Alzhemier..hehehehe

So, bila dah jln2 dlm Mid, and da pegi pusing2 kat job fair (kebetulan ada job fair exhibition), kitorg pun singgah kat SWEET CHAT CAFE untuk menelan ape2 yg boleh meredakan rengekan perut masing2...


Ha....aku mmg suka bab2 mencuba ni...kalau kwn aku xajar, conform aku xtau... so, dlm bnyk2 menu aku cuba makan (dlm gambar):
-Spicy Beef Pasta yg berharga RM 13.90.. ( No.1)-Mine
-Spageti Spicy Oriental harga RM 10.90 (No.2)-Miz Ann
-Dessert = Soy Bean Jelly with kiwi Flavour RM 6.90 (No.3)-share2
-Air Blue Ocean harga Rm 5.90 (No.4)-Mine

Menu from Sweet Chat Cafe (Midvalley)
So, bila mana makanan sudah berada di depan mata, kitorang pun apelagi, makanla dengan kusyuk n tawadhuk...kiranya menghayati makanan sungguh...one thing that is interesting about my dishes is, rasanya sebijik mcm makan gulai daging salai...pergh, sape yg minat makan gulai daging salai masak lemak cili api, mmg sesuai la order Spicy Beef Pasta ni.Bezanya cuma bukan makan dgn nasi, tp dgn pasta..rasanya yg pedas2 sikit and daging nya yg mmg di salai elok, mmbuatkan aku asyik sendawa rasa daging salai je sepanjang hari....di tambah plak dia letak bell pepper yg sweet2 je rasa dia...mmg kenala kombinasi...

Air Blue ocean ni plak rasa seperti ice-cream soda tp xlah menyengat sgt rasa karbonat dia..kiranya sedang2 elok la coz xdela asyik sendawa gas je...
Air Blue Ocean ( Dah tinggal separuh daa...)
 Untuk desert plak ( Soy bean jelly kiwi), memang rasa soya sejati...sape yg minat habis dengan Tau Fu Fah tu, elok benar la makan benda ni...kalau xnak perisa Kiwi bleh beli perisa strawbery tp mahal skitla ( RM 9.90)
Soy Bean Jelly with Kiwi Flavour
Lepas dah mamam2 n perut pun dah full, kitorg pun decide jalan2 kat tempat lain plak...anyway bnyk lg kisah yg nak disampaikan tp aku drop sampai sini jela...sbenarnya nk share dgn semua tentang makanan yg aku baru je dpt try ni.. (ntah2 korang dah lama da makan benda2 ni eik)...oklah, sampai masa jumpa lg di lain hari, dgn agenda lain plak... Tata...

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment